Subject: RE: Riigitee 22141 Haaslava-Vana-Kuuste tee km 0,00-1,61 jalgratta- ja jalgtee ehitamise põhiprojekt
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: 'Herkki Rõõm' <[email-masked]>, "'Karen Katri Voll'" <[email-masked]>,'Tõnu Muru' <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Apr 2025 13:30:22 +0300

Tere

Edastame kooskõlastamiseks korrigeeritud ehitusprojekti: 23024 
Aardlapalu-Aardla JJT 
<https://infradaou-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/pavel_infradaou_onmicrosoft_com/EsJcZDAgHDRArkNkTwj-e88BsruUnXciKQveMsvOo5A38w>

1.	Mahasõidu geomeetriat on korrigeeritud, uus katte laius on 3,5m.
2.	Nähtavuskolmnurk on nüüd nähtaval kihil. Lisaks on märgitud joonistel ja 
seletuskirjas, et nähtavus peab olema tagatud, mh kui puude hoolduslõikus ei 
taga nähtavust, siis puud tuleb likvideerida. Nähtavuskolmnurga ala jääb 
täielikult IKÕ ala sisse, seega omavalitsus saab tulevikus tagada vajalikud 
tegevused.
3.	Sõnastust on täpsustatud. Samuti lisatud nõue (vt punkt 2 eespool) - kui 
hoolduslõikus ei taga nähtavust, siis puud likvideeritakse.

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: reede, 28. märts 2025 13:59
To: [email-masked]
Subject: RE: Riigitee 22141 Haaslava-Vana-Kuuste tee km 0,00-1,61 jalgratta- 
ja jalgtee ehitamise põhiprojekt

Tere,

Meie märkused-tähelepanekud selle projekti muudatuse osas on järgmised:

1.	Projekteeritud ristumiskoht on katte laiusega 5,5 m + tugipeenrad 
kummalgi poolel 1,0 m – kokku mahasõit laiusega 7,5 m .

Tegemist on siin maatulundusmaa juurdepääsuga. Lubame selle rajamist siia 
üksnes maatulundusmaa teenindamiseks,

ühepereelamu juurdepääsuks (riigiteega liituv liiklussagedus peab jääma all 
20 sõiduki).

Sobiv mahasõidu laius on siin 3,5 m (meie ristumiskoha tüüplahendus I)

Oleme varasemalt korduvalt öelnud, et palume arvestada et siia mahasõidule 
ei saa tulevikus kavandada suuremat

liikluskoormust (kui soovitakse kavandada mingit arendustegevust). 
Vastavalt normidele on siia võimalik lubada uue

mahasõidu rajamine üksnes juhul, kui riigiteega liituv liiklussagedus on 
alla 20 sõiduki.

Palume korrigeerida projekti.

2.	Projekteeritud ristumiskohale tuleb peale kanda nähtavuskolmnurk.

Projektis tuleb märkida, et nähtavuskolmnurga ulatuses peab olema tagatud 
nõuetekohane nähtavus väljasõidul riigiteele.

Kõik nähtavust piiravad takistused (puud, põõsad, hekid) tuleb likvideerida.

Kuidas tagatakse see, et aasta-paari pärast ei kasva antud asukohas uued 
puud/võsa?

Tegemist on erakinnistute sisese osaga ning Transporiamet ei saa riigitee 
hoolde käigus puid/võsa sealt likvideerida.

Kas omavalitsus tagab tulevikus nähtavuskolmnurga ulatuses nõuetekohase 
hoolde?

3.	Antud lahendus ja märkus ei ole üheselt mõistetav.

Hoolduslõikus (oksad kuni 4 m maapinnast)

Kui lõigatakse meetri kõrguselt ära paar oksa, siis on tegelikult ka seda 
nõuet täidetud – hoolduslõikus, kuni 4 m maapinnast.

See võib tekitada hiljem vaidlust.

Hoolduslõikus on lubatud üksnes juhul, kui see olukorda parandab ja vajaliku 
nähtavuse tagab.

Siit projektijooniselt ei ole seda võimlaik lõpuni hinnata. Maaomanik peab 
arvestama, et vajadusel tuleb ka need  puud likvideerida.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 27, 2025 10:44 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Tõnu Muru' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22141 Haaslava-Vana-Kuuste tee km 0,00-1,61 jalgratta- 
ja jalgtee ehitamise põhiprojekt

Tere, Herkki

Millal võiks oodata Teie tagasisidet?

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 7. märts 2025 17:32
To: [email-masked]' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Herkki Rõõm' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Tõnu Muru' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22141 Haaslava-Vana-Kuuste tee km 0,00-1,61 jalgratta- 
ja jalgtee ehitamise põhiprojekt

Tere

Esitame kooskõlastamiseks muudetud Aardlapalu-Aardla jalgratta- ja jalgtee 
põhiprojekti. Ehitusprojekt põhiprojekti staadiumis on Transpordiameti poolt 
eelnevalt kooskõlastatud (20.09.2024 kiri nr 7.1-2/24/213-7), kuid projektis 
on tehtud mõned muudatused:

1.	Lisatud on ühine mahasõit Tooma ja Lageda kinnistule (PK 3+80). Seda on 
arutatud üheskoos Transpordiametiga.
2.	Enne Siimu kinnistut (PK 2+60…3+00) on jalgratta- ja jalgteele tehtud 
õgvendus.
3.	Pihlaka kinnistule on lisatud plankaed ja heki istutus (PK 2+90…4+70).

Muus osas on varasemalt kooskõlastatud projekt muutmata. Materjalid asuvad 
projektipangas: 
<https://infradaou-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/pavel_infradaou_onmicrosoft_com/EsJcZDAgHDRArkNkTwj-e88BsruUnXciKQveMsvOo5A38w> 
23024 Aardlapalu-Aardla JJT

Jään ootama tagasisidet.

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.